Logo nedir? Lügat mazmunı olarak esas huzurlığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak meslekletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının dışında, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı oldukça önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çkızılışmasını meydana getirecek şahsiyet yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çkızılışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, meslekletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler muhtevain elan çok tercih edilebilir. Bir numara bir sektörde etkinlik gösteren meslekletmelerin ekseri logoları sektörü özümleme paha. Fakat takkadak lüks sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan hakikaten bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çkızılışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayıcı meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, amelî anlaşılır, sınırırlanması amelî, muhtemel başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşesrarıdır. Her çhemayar baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya yüce beis verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine onat olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıteselsül lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit üstelik rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket muhtevain logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu bili çok önemlidir.
Bir cevap yazın